KLIK sini tau (.^_^.)

Tuesday 30 August 2011

kes rogol

pagi 29 haribualn sehari sebelom raya...aku teman kan kakak aku pergi hospital serdang. pergi hospital sebab baby gurl Qisya Irdina tak berapa sihat...mungkin dia terkena jangkitan sakit kuning...pagi2 lagi kami dah bergegas ke hospital...keadaan hospital kelihatan agak lengang sebab ramai orang da mula balik beraya ke kampung.


Nurse mule memanggil "Siti Rahayu..............." kak yu pun bergegas dengan baby masuk ke bilik rawatan.....tinggal la aku kebosanan kat luar tu...kena tunggu dorang.... aku pun sempat la tangkap gambar 2 3 keping dengan my alter ego Qaseh Insyirah....






dalam bosan bosan tunggu tu tiba2 ada kekecohan.... seorang bapa kelihatan mundar mandir dengan tangan memegang anak lelaki nye yang kelihatan berjahit di kening sebelah kanan...dalam hati aku terdetik " oh mungkin terjatuh agaknye"...... tiba2 si bapa menjerit dengan agak kuat...sebab aku dengar dengan jelas kebetulan dia jerit betol2 depan lubang idung aku ni...

"kalau aku dapat budak jantan tu memang aku kerja kan habis2" pekik si bapa..

eh nape pule ni....perasaan ingin tahu ku membuak2 ( yela aku kan macam Astro Awani jugak kan kadang2 tu ...... hehehehehe)

terdengar pule suara halus dari belakang...."abang...ni kan bulan puasa....bawa bersabar bang...."

si bapa bergegas keluar dari hospital.... kebetulan si isteri masih menanti di belakang aku dan keseorangan...aku pun pandang lah ke arah mak cik tadi tu.... aku tanye la pada dia....

"kenapa cik?ada orang pukul ke sampai berjahit adik tu punye kening?"
"eh tak lah dik.....dia dah jatuh lama tu...ni kakak sulung dia...kena rogol dik malam tadi"
"ha????????? rogol????? dengan sape cik" (aku tanye dengan laju dan tanpa ragu2 lagi)
"dengan boyfriend pada kawan dia"
"ha?"
"dia melawan mak cik.....dia anak sulung tapi tak nak jaga adik2 dia...dia kata dia nak bebas....malam tadi ayah dia pergi ke surau tarawikh...dia curi keluar....lepas tu tak balik2 sampai la pagi tadi baru balik menangis2"

astagfirullahalazim................mengucap panjang aku dengar....mungkin kah ini balasan seorang anak yang menderhakai kata ibunye...

"berapa umur anak mak cik tu?"
"15 tahun nak...ni dah nak raya...adik2 dia belom beli baju raya lagi....ni da kena uruskan hal dia pule...tu polis bawa dia buat pemeriksaan betol ke dia kena rogol dan hilang dara..."
"15 tahun cik? Ya Allah....kecik lagi..."
"itulah nak......mak cik tampar dia kelmarin tu yang dia memberontak lari dari rumah dan inilah yang terjadi...."

terkedu aku...tak tahu nak cakap ape lagi...hanya boleh menyuruh mak cik tu untuk bersabar....

PESANAN

pada adik2 kat luar sana yang masih lagi belajar dan masih lagi mentah dalam kehidupan... sesungguhnya....waktu umur muda2 macam adik2 ni...memang seronok sangat bermain cinta, membalas sms, berjumpa senyap2... semua benda adik2 rasa nak cuba...kebebasan yang adik2 impikan tu tak lama dik....tengok kawan kita tu...terlalu percayakan kawan dari ibunye sendiri...JANGAN LAH SEKALI-KALI MELAWAN DAN MEMBANTAH KATA IBU BAPA KITA....SESUNGGUHNYA MEREKA LEBIH MENGETAHUI TENTANG PAHIT DAN MANIS KEHIDUPAN...

HUKUMAN BAGI PEROGOL GADIS DI BAWAH UMUR

hukuman penjara tidak kurang dari 10 tahun atau sebatan atau kedua-duanya sekali.
dan dengar cerita dari mak cik tadi...polis memberitahu mak cik tu mungkin hukuman mati akan disabitkan kepada pesalah yang didapati bersalah merogol gadis bawah umur sehingga mengakibatkan dara si gadis pecah atau mengakibatkan kehamilan.... ini maklumat dari si mak cik...setakat yang saya tahu cuma hukuman penjara dan sebatan sahaja...

wallahualam....
Sesungguhnya aku berlindung dari Tuhan yang Maha pengasih lagi Maha penyanyang.


3 comments:

  1. Kepada kawan saya yang menegur tanpa mendedahkan identiti kamu......
    terima kaseh dan Alhamdulillah....ada juge kawan saya yang nak menegur saya kn.....apa-apa pun....manusia akan sentiasa mencari sesuatu yang terbaik dan lebih baik untuk diri nya pada masa2 akan datang...sila baca post saya yang terawal....dan disitu awak akan menjumpai matlamat dan keinginan saya....tapi perubahan memerlukan masa dan keikhlasan....selain dari menghentam lebih lah elok menasihati dengan berhemah.... walauapapun,siapapun dan dimanapun...terima kasih dan selamat hari raya =) maaf zahir dan batin..

    ReplyDelete
  2. masa dan keikhlasan takkan ada andai ditakdirkan Allah tarik nyawa awak 5 minit daripada sekarang

    ReplyDelete
  3. Itu semua kuasa tuhan bukan kite yg menentukn. =)

    ReplyDelete